Ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι Android

Αποστολή στον πλανήτη Ω

“Η ανάπτυξη του νέου διαστημοπλοίου Χ φτάνει στο τέλος της. Η αποστολή που έχει ανατεθεί σ’ εσένα και στην ομάδα σου είναι να το προσγειώσεις με ασφάλεια στον πλανήτη Ω και να εκτελέσεις μια σειρά από επιστημονικές και τεχνικές παρατηρήσεις.”

landing_icon

Η εφαρμογή “προσεδάφιση” είναι μια εκπαιδευτική εφαρμογή με συγκεκριμένους στόχους αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που προσπαθεί να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών της Α Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής.  Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μετά τη διδασκαλία των νόμων του Νεύτωνα και της δύναμης του βάρους.

Θα τη βρείτε στο αποθετήριο Google play  ακολουθώντας το σύνδεσμο . Η εφαρμογή είναι δίγλωσση (Ελληνικά και Αγγλικά) και πρέπει να επιλέξετε γλώσσα κατά την εγκατάσταση. Για αλλαγή γλώσσας απεγκαταστήστε και εγκαταστήστε ξανά.

Περιγραφή παιχνιδιού

Το παιχνίδι μοιάζει με κλασσικό arcade game. Πρέπει να καταφέρεις να προσγειώσεις το διαστημόπλοιο χωρίς να το συντρίψεις.  Έχεις στη διάθεσή σου τρεις κινητήρες που ασκούν διαφορετική δύναμη ο καθένας. Η συνισταμένη δύναμη ανάμεσα σε βάρος και δύναμη του κινητήρα θα καθορίσει την επιτάχυνση του οχήματος. Μια συχνή παρανόηση ανάμεσα στους μαθητές είναι ότι η κατεύθυνση της συνισταμένης δύναμης είναι πάντα ίδια με την κατεύθυνση της κίνησης. Παίζοντας το παιχνίδι οι μαθητές αποκτούν “εμπειρίες” που σχετίζονται με την κατεύθυνση της κίνησης ενός σώματος που δέχεται δυνάμεις. Για παράδειγμα με τη χρήση του ισχυρότερου κινητήρα ασκείται συνισταμένη δύναμη με κατεύθυνση προς τα πάνω. Αυτό έχει συνέπεια πρώτα την επιβράδυνση του οχήματος και στη συνέχεια την επιτάχυνσή του προς τα πάνω.

Επεξεργασία ποσοτικών δεδομένων

Ένα στοιχείο που δίνει επιπλέον εκπαιδευτική αξία στο παιχνίδι είναι ότι κατά τη διάρκεια της απόπειρας προσγείωσης καταγράφεται η ταχύτητα του οχήματος κάθε φορά που ο χρήστης του ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί κάποιον κινητήρα. Έτσι το παιχνίδι μπορεί να μετατραπεί σε μια  “άσκηση”  στην επιταχυνόμενη κίνηση και στη συνισταμένη δύναμη στην οποία ζητούμε από τον μαθητή να κάνει κάτι παραπάνω από απλή επίλυση. Πρέπει εκείνος να αποφασίσει τον χειρισμό του παιχνιδιού που θα του επιτρέψει να λάβει τα απαραίτητα αριθμητικά δεδομένα για να απαντήσει στο φύλλο εργασίας.

Πατήστε το link για το φύλλο εργασίας

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *