Σκοπός: Να δειχθεί ότι τα μίγματα διαχωρίζονται στα συστατικά τους με απλές φυσικές μεθόδους.
Διαδικασία:
- Σε στεγνό δοκιμαστικό σωλήνα ρίχνουμε 2-3 κομματάκια μεταλλικού ιωδίου.
- Προσθέτουμε νερό και διαπιστώνουμε ότι το ιώδιο δεν διαλύεται στο νερό.
- Γέρνουμε ελαφρά το σωλήνα και προσθέτουμε βενζόλιο, φροντίζοντας να μην αναταραχθούν οι δύο στιβάδες.
- Πωματίζουμε το σωλήνα και τον αναταράσσουμε με δύναμη. Το ιώδιο έρχεται σε επαφή με το βενζόλιο και το χρωματίζει.
- Αδειάζουμε το περιεχόμενο του σωλήνα σ? ένα διαχωριστικό χωνί.
- Ανοίγουμε τη στρόφιγγα και συλλέγουμε την βαρύτερη υδατική στιβάδα.
Συμπέρασμα:
-
Τα μίγματα διαχωρίζονται στα συστατικά τους με απλές φυσικές μεθόδους.
-
Μίγματα δύο υγρών που δεν διαλύονται μεταξύ τους διαχωρίζονται με διαχωριστικό χωνί.
Διδακτική αξιοποίηση: Δ, Γ (Μίγματα, Χρωματογραφία)