ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ Εκτύπωση

 

Σκοπός: Να παρατηρήσουμε το φαινόμενο του συντονισμού με τη διέγερση εκκρεμών διαφόρων μηκών.

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

  • Φτιάχνουμε τη διάταξη της εικόνας που φαίνεται δίπλα.

  • Έχουμε φτιάξει τρία εκκρεμή  κρεμώντας τρία βαρυδάκια από νήματα διαφορετικών μηκών και τα έχουμε κρεμάσει στην οριζόντια ράβδο.

  • Δένουμε και ένα τέταρτο νήμα στο μεσαίο εκκρεμές και αφήνουμε ελεύθερη την άκρη του.

  • Τραβάμε μια φορά, πολύ ελαφρά το ελεύθερο νήμα, οπότε παρατηρούμε πως και τα τρία εκκρεμή αιωρούνται με πολύ μικρό πλάτος και διαφορετική συχνότητα.

  • Τραβάμε πολύ ελαφρά και ρυθμικά το νήμα με συχνότητα περίπου ίση τη συχνότητα αιωρήσεως ενός από τα τρία εκκρεμή, που θέλουμε να συντονίσουμε.
  • Για να το πετύχουμε αυτό κοιτάζουμε το εκκρεμές που θέλουμε να συντονίσουμε, και προσαρμόζουμε την κίνηση του χεριού μας με την κίνηση του εκκρεμούς.
  • Παρατηρούμε πως το εκκρεμές αυτό αρχίζει να αιωρείται με πλάτος που σιγά-σιγά αυξάνεται ώσπου να φτάσει  μια μέγιστη τιμή, ενώ τα άλλα ελάχιστα κινούνται.

 


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αν η συχνότητα της κίνησης του χεριού μας συμπίπτει με την ιδιοσυχνότητα του εκκρεμούς, τότε το εκκρεμές πάλλεται με μέγιστο πλάτος. Έχουμε δηλ. το φαινόμενο του συντονισμού.

 

 Διδακτική αξιοποίηση: Γ΄ Λυκείου (Ταλαντώσεις).

 

ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΝΟΥ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

 Υπεύθυνος
Τσίγκρης Μιλτιάδης
 Συνεργάτες 
Αναστασιάδης Γιώργος
  Καπελώνη Ελένη
  Παππά Εύα 
Πενθερουδάκης Γιώργος
Σιγαλού Ελένη
Συσκάκης Γιάννης
Χαλκιαδάκης Κώστας

ΕΝΕΡΓΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ

Έχουμε 2 επισκέπτες online

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

66150116 Επισκέπτες