H πανδημία και ο ορθός λόγος.

Η πανδημία του κορωνοϊού φέρνει στην επιφάνεια με τρόπο ηχηρό ένα πρόβλημα που τα τελευταία χρόνια γίνεται σταδιακά κατανοητή η σοβαρότητά του. Σε μια εποχή που η επιστήμη, μέσω της τεχνολογίας , κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή όλο και περισσότερο, μια μερίδα του κόσμου απομακρύνεται από τον ορθολογισμό και πιστεύει σε ψευδοεπιστημονικές αντιλήψεις.

Το εντυπωσιακό και ταυτόχρονα οξύμωρο γεγονός είναι ότι η διάδοση αυτών των απόψεων, θεωριών κ.λ.π χρησιμοποιεί τεχνολογικά εργαλεία (internet, ψηφιακές επικοινωνίες) που είναι το αποτέλεσμα της επιστημονικής θεώρησης της φύσης!

Τα τελευταία χρόνια το κίνημα κατά των εμβολίων απειλεί να επαναφέρει στο προσκήνιο ξεχασμένες – για τον δυτικό κόσμο τουλάχιστον – επιδημίες. Τον τελευταίο μήνα είδαμε να γιγαντώνεται το κίνημα κατά της μάσκας. Θεωρώ ότι σαν εκπαιδευτικοί, έχουμε την ευθύνη να προφυλάξουμε τους μαθητές μας από τις ανόητες και επικίνδυνες ιδέες. Εξάλλου η ανάπτυξη του επιστημονικού εγγραμματισμού αποτελεί έναν από τους κύριους στόχος των μαθημάτων των Φ.Ε.

Στη σελίδα Η Πολλαπλασιαστική Δύναμη των Μασκών, μπορείτε να βρείτε μια εργασία που αναφέρεται με κατανοητά λόγια και απλά μαθηματικά στην προστασία που προσφέρουν οι μάσκες. Εκτός των άλλων είναι υποδειγματική σε σχέση με την αναφορά της στις πηγές από τις οποίες αντλεί τις πληροφορίες της.

Επίσης για να καταρρίψετε τις θεωρίες συνωμοσίας που αφορούν στην δημιουργία του COVID-19 και εκείνες σχετικά με την ύπαρξη ή την μη ύπαρξη του ιού μπορείτε από εδώ να χρησιμοποιήσετε το κεφάλαιο “Προβλέποντας την επόμενη πανώλη” από το βιβλίο: Α Planet of Viruses. Στο κείμενο, αυτό που γράφτηκε αρκετά χρόνια πριν, φαίνεται ότι η πιθανότητα μιας πανδημίας δεν ήταν άγνωστη στους ειδικούς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *