ΜΗΧΑΝΗ VAN DER GRAAFF Εκτύπωση
Σκοπός: Να γίνει γνωστή η λειτουργία της μηχανής Van der Graaff και του ηλεκτρικού θυσάνου.

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
 

 

ΦΟΡΤΙΣΗ-ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

 

  • Συνδέουμε κατ' αρχήν τη ράβδο γείωσης της μηχανής. Φέρουμε σε επαφή με το μεταλλικό σφαιρικό περίβλημα της μηχανής το μεταλλικό σφαιρίδιο, όποτε θέλουμε να αποφορτίσουμε τη μηχανή.
  • Θέτουμε σε λειτουργία τη μηχανή και στη συνέχεια τη σταματάμε. 
  • Πλησιάζουμε τη ράβδο αποφόρτισης και παρατηρούμε την αποφόρτιση της μηχανής με δημιουργία ηλεκτρικού σπινθήρα. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται στο τέλος κάθε πειραματικής διεργασίας, για να μη μας «τινάζει» το φορτίο που υπάρχει στο σφαιρικό αγωγό της μηχανής.

 

ΕΞΗΓΗΣΗ-ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το εναλλασσόμενο ρεύμα ανορθώνεται μέσα στη μηχανή και ο κινούμενος ιμάντας έρχεται σε επαφή με το θετικό πόλο οπότε και παραλαμβάνει το αντίστοιχο φορτίο. Με τη κίνηση του ιμάντα που αποτελείται από μονωτικό υλικό, το φορτίο μεταφέρεται στη κορυφή όπου με το σύστημα των συλλεκτών Η και Θ φέρεται στο μεταλλικό σφαιρικό αγωγό. Στον αγωγό λόγω της άπωσης τους τα φορτία διαχέονται στην εξωτερική επιφάνεια από την οποία τα παραλαμβάνουμε με καλώδιο ή κατάλληλη ράβδο με μονωτική λαβή. 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Τα φορτία που αναπτύσσονται σε κάποια περιοχή μονωτικού υλικού μπορούν να μεταφερθούν μόνο με μεταφορική κίνηση του μονωτή και όχι μέσα από τη μάζα του.

 

Διδακτική αξιοποίηση: Γ.Λ (στατικός ηλεκτρισμός ).

 

ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΝΟΥ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

 Υπεύθυνος
Τσίγκρης Μιλτιάδης
 Συνεργάτες 
Αναστασιάδης Γιώργος
  Καπελώνη Ελένη
  Παππά Εύα 
Πενθερουδάκης Γιώργος
Σιγαλού Ελένη
Συσκάκης Γιάννης
Χαλκιαδάκης Κώστας

ΕΝΕΡΓΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ

Έχουμε 2 επισκέπτες online

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

66150117 Επισκέπτες